2009. május 11., hétfő

A vár I.







Az edinburghi vár, a város minden pontjáról látható szinte, gyönyörűszép nappal és este is. A várból pedig körbelátni a várost. Éjszaka gyönyörű a díszkivilágítása, korábban még szebb volt, ám energiatakarékosság és fényszennyezés miatt már visszafogottabb. Amikor az első évemet töltöttem Edinburghban, nagyon rossz időjárású év volt (minden skór bizonygatta, hogy ez kivételesen rossz év, nem nagyon hittem nekik, de később kiderült, hogy tényleg jobb azért annál) többször előfordult, hogy akár egy hétig olyan köd volt, hogy a várat nem lehetett látni. Ezzel viccelődött mindenki, hogy nincs meg a vár. Sajnáltam is nagyon akkor azokat a túristákat, akik eljöttek, és mégis úgy kell visszatérniük, hogy nem látták a várat.
Jó séta, ha az ember a Királyi Palotától a Royal Mile-on keresztül elsétál a várig, vagy fordítva, hihetetlen mennyiségű a látnivaló. A vár bejáratáig felsétálva már körbe lehet nézni.
Érdemes tudni, akit érdekel, esetleg külön figyelni azt, hogy tavasszal szokott lenni egy hétvége, amikor az összes épületbe, várba, kastélyba stb. ami a Historic of Scotland-hoz tartozik, ingyenes a belépő. Aki épp ekkorra időzíti skóciai utazását, jelentős összeget spórolhat vele.
http://www.edinburghcastle.biz/
Szerintem, ha jól emlékszem, a váron, brit zászló lobog, büszke vagyok magamra, hogy sikerült skót zászlós képet készítenem a várról... :) a Princess Street Garden-i játszótér skót zászlójával :)
Amikor mi a várban jártunk épp esküvőt tartottak mellesleg ott. Ezek szerint ilyesmire is használják manapság.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése